Wednesday 27 July 2011

A day of enjoyment at Sungai Pisang, Gombak

Assalamualaikum w.b.t.


Hari ni (26/7/2011) aku nak kongsi pengalaman n detik-detik berkelah dgn kawan-kawan aku time form 5 ni,same je mcm yg kat Jeram tapi Aziz pulak yg takde..sakit perut katenye..takpe Ajis,lain kali kita pegi lagi okeh..si Hazim pulak beriya-iya nak pegi tapi got cancelled on the last minute..


Tempat tumpuan kita pada hari ni adalah di Sungai Pisang, Batu 12 3/4, Jalan Gombak..kepada yg tak mengetahui/malas nak amek tau/tiba-tiba tak tau (short term memory) boleh la aku refresh/update memori anda semua..


yg bertanda 'A' + kaler merah tu lah tempatnya..
Short brief jap eh,Sg. Pisang ni terletak ni kawasan perkampungan orang asli di Batu 12 3/4, along jalan lama untuk ke Bentong..lokasinya boleh dikatakan dekat dgn UIAM,so kire feymes jugak bagi warga UIAM yg pernah pegi ke sana..aku dah 2nd time pegi (plus yg ni jadi 3rd time),1st time pegi dgn member UIAM aku n 2nd during induction course oleh senior QYC-ku..



Nak tau keadaannya? Sungai Pisang ni terdiri daripada sebatang sungai yg mengalirkan air sungai,haha..n then kalau nak lagi adventure boleh jungle tracking n sampai ke air terjunnye yg tersergam indah..mcm kat bwh ni lah!
Credits to seluar jeans abg Pidot kita yg interframed.. 


Sesudah sampai n mandi jap,perut pun dah mula bagi warning suh makan..so,ranger kita (Naqi) jadi leader part hidupkan api n masak ni..tenkiu Naqi!! =D


Wawan: Macam menarik je..layan..
Naqi: Ko nampak kayu ni? Aku tgh main masak-masak..
Menu kita pada hari ni,sosej ayam bakar (smoked) n ayam goreng bakar..
 Sg. Pisang mempunyai tempat yg mana ade org yg menjaganya tapi berbayar,so kami yg nak saving ni bina port kat tempat yg tak berbayar..that means no toilet,no changing room n no proper place like pondok to put all ur stuff in there..alternative? big rocks la mangsenye untuk letak baju,seluar n ape-ape yg patut..


Baju,beg hijau,seluar n towel tu je aku punye..yg lain tu org lain punye..

The beginning of starting a fire
Pictha yg aku amek tak banyak sbb...taktau la sebab ape..hajat di hati untuk menangkap ikan yg banyak (dah pasang jaring tapi still tak dapat) tidak kesampaian,mungkin ada hikmahnya..


Tepat pukul 4.00 ptg (Malaysian Time,+8.00 GWT),kami pun packing brg n bertolak ke surau yg berdekatan untuk solat Zohor..


Thus,sampai rumah kepenatan..n it's gud to have sleep at that time..as conclusion,aku da kire bese la dgn tempat mcm ni so kire boleh tahan la..taktau la mcm kwnku yg lain rase mcmne kan..tapi yg penting selamat pergi n selamat sampai..alhamdulillah.. =)


p/s: Such a wonderful time we had,but unfortunately no ajis n hazim to add the excitement..lain kali la eh korang.. =D 

No comments:

Post a Comment